Heel veel Nederlandse winkeliers zoeken altijd naar een goed opvallende etalage. Maar waar dient het precies aan te voldoen? Als winkelier wil je immers, dat je zoveel mogelijk klanten over de winkeldrempel heen krijgt. Om zo een hogere omzet te genieten en een betere conversie, uiteraard.
In dit artikel gaan wij je alles vertellen over de wereld van winkeletalages.
Waarom hebben winkels een etalage?
Alle winkels hebben in principe een winkeletalage, maar elke heeft niet per direct een opvallende etalage. Daar komt nog meer bij kijken dan je misschien zal vermoeden, in eerste-instantie. Want raamstickers zijn veel belangrijker dan je dacht.
Belangrijk, hierin is, dat je de aandacht van klanten trekt. Om ze vervolgens over te halen, dat ze je winkel gaan betreden. Om misschien uiteindelijk wel iets te kopen in je eigenzaak. Want je wil immers meer kopende klanten, ten opzichte van: de niet-kopende klanten, oftewel de kijkende klanten. Daarin kan een opvallende etalage, zeker meehelpen.
Het voordeel van een opvallende etalage
Een belangrijk aspect, zoals eerder vermeldt: is toch wel de aandacht van het winkelende publiek trekken. Belangrijk, hierin is: om sowieso te kijken welke producten of goederen het waard zijn om überhaupt te laten zien in je winkeletalage.
Daarnaast is de manier, waarop je dingen presenteert speelt ook een rol in de uiteindelijk aantrekkingskracht van een etalage. Heb je schoenen neergezet op een kast? Presenteer ze dan bijvoorbeeld: eens met de punt schuin naar voren, zodat de schoenen er écht uitspringen. Waardoor het publiek niet meer om je producten heen kan.
Tenslotte, is het doel altijd dat je conversie hoger wordt, waardoor je meer kopende klanten verkrijgt. Met één doel voor ogen: het behalen van een hogere omzet, waardoor het je winkel alleen maar ten goede komt, dus vergeet niet te kiezen voor een opvallende etalage.