Iedere winkelstraat staat vol met – de naam zegt het al – winkels. Als winkeleigenaar wil je dat er zoveel mogelijk bezoekers de weg naar je zaak weten te vinden. Er zijn natuurlijk diverse manieren om marketing te bedrijven maar wanneer je op een plek zit waar veel mensen dagelijks langskomen dan is signing één van de meest effectieve manieren om op te vallen.
Voordelen van signing
Signing is een manier van promotie waarbij er aan de buitenzijde van een pand (meestal je eigen pand) borden, lichtreclame, banieren en andere materialen worden aangebracht. Dit vergroot de uitstraling en herkenbaarheid van het pand. Veel mensen onthouden (bewust danwel onbewust) waar een bedrijf zit. Mocht het bedrijf ook nog duidelijk maken met de uitingen wat de activiteiten zijn. Dan is de kans groot dat potentiële klanten de weg naar je winkel gaan vinden.
Signing is één van de weinige vormen van promotie waarbij er slechts een eenmalige investering gedaan hoeft te worden terwijl het medium zijn werk blijft doen. Dit in tegenstelling tot bijna alle andere marketing acties. Denk aan adverteren, flyeren en mailings. Deze dienen continu herhaald te worden (met bijkomende kosten).
Andere vormen buitenreclame
Signing is natuurlijk een vorm van buitenreclame. Maar buitenreclame is ook een stuk breder dan alleen signing. Zo kun je natuurlijk gaan adverteren op Abri’s of een lichtbak aan een lantaarnpaal ophangen. We zien ook steeds vaker aanhangers met reclame uitingen langs drukke wegen opduiken. Mooi voorbeeld is een telefoonzaak in Enschede, waar de buitenreclame goed voor elkaar is.
Zoek een betrouwbare partner voor je buitenreclame
Ben je van plan om met signing of buitenreclame je winkel of bedrijf te promoten? Zoek dan een betrouwbare en ervaren partner. Die weten alles over het effect van deze vormen van promotie. Daarnaast weet men ook alles over de technische kant van het verhaal en de uitvoering daarvan. Denk maar eens aan wet en regelgeving en de bevestiging van allerlei materialen.